.
Hieronder staat een lijst met vragen die vaak aan ons gesteld worden en die betrekking hebben op onze werkwijze en uw zorg. Om te zorgen dat u snel antwoord krijgt op uw vraag kunt u hier onder kijken en mogelijk wordt uw vraag al beantwoord. Staat uw vraag of antwoord hier niet bij dan staan wij u graag telefonisch of per mail te woord of als u dat wenst dan plannen wij een huisbezoek bij u in om op een persoonlijke manier uw vragen te beantwoorden.
Waarom zou ik kiezen voor ZorgPlus?
ZorgPlus is al 16 jaar een ervaren, platte en laagdrempelige organisatie. We doen ons best om op een open en eerlijke manier met onze cliënten en medewerkers om te gaan. ZorgPlus wil er zijn voor iedereen die huishoudelijke ondersteuning nodig heeft. We zijn altijd in de buurt en spreken dezelfde taal. Cliënten worden thuis bezocht voordat de hulp opgestart wordt. We bespreken uw wensen en vertellen onze mogelijkheden zodat u weet wat u kunt verwachten. We werken met vaste, gemotiveerde en geschoolde medewerkers op vaste dagen en tijden. We denken graag met u mee zodat u een tevreden cliënt van ZorgPlus wordt, bent en blijft. Cliënten beoordelen ons in 2023 met een 8,4. Gewoon goede maar ook gezellige huishoudelijke ondersteuning dus. Onze medewerkers hebben een “zorghart” en helpen u graag. Dit wordt door onze cliënt gezien en gewaardeerd. Onze hulp “signaleert“ en denkt mee met de cliënt. Kwaliteit staat hoog in het vaandel bij ZorgPlus. Wij zijn HKZ gecertificeerd, waardoor kwaliteit is gegarandeerd.
Wat streeft ZorgPlus na?
Wanneer u tevreden bent, zijn wij ook tevreden. We doen ons best uw tevredenheid te waarborgen d.m.v. het streven naar een vaste kwalitatief goede hulp, op een vaste tijd, op een vaste dag. Het doel van onze medewerkers is u helpen creëren van een schoon, leefbaar en opgeruimd huis. Hierdoor kunt u prettig en veilig wonen. De kwaliteit van onze hulpen waarborgen wij door een cursus aan te bieden waardoor zij over de basiskennis beschikken. Zo zorgen wij voor gemotiveerde, tevreden medewerkers. Pas als u tevreden bent dan zijn wij dat ook. Naast het belangrijke en soms zware werk is het belangrijk dat er een klik is met uw hulp. Het mag best gezellig zijn! Ons team doet haar best om een goede en “passende” hulp bij u in te plannen. Ten slotte is de ene hulp de andere niet. Dat realiseren we ons goed bij ZorgPlus. Huishoudelijke zorg is en blijft mensen én maatwerk.
Wat gebeurt er als ik voor ZorgPlus heb gekozen?
Wanneer u via de gemeente of uw zorgverzekeraar te horen hebt gekregen dat u hulp mag aanvragen, dan kunt u kiezen voor ZorgPlus. Wij helpen u dan ook graag met de huishoudelijke taken. Allereerst zullen wij bij u een huisbezoek inplannen, om even kennis te maken, uw wensen te bespreken en de situatie te bekijken. Na het huisbezoek wordt er afhankelijk van de mogelijke beschikbare hulpen, ofwel direct een hulp ingepland, óf binnen enkele weken. Op deze manier proberen wij het proces zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat u niet lang zonder hulp hoeft te zitten.
Waar moet ik Huishoudelijke hulp aanvragen?
Wanneer u merkt dat huishoudelijke werkzaamheden te zwaar voor u en/of uw huisgenoten worden. En u wilt graag blijven wonen in uw huidige woning. Dan kunt u overwegen om ondersteuning aan te vragen bij uw gemeente. Meldt u zich dan bij het sociaal team van uw gemeente. (kijk op de website van uw gemeente voor het tel. nr.) Informeer óf u recht heeft op huishoudelijke zorg en welke vorm van huishoudelijke zorg het beste bij u past. Per gemeente zijn er verschillende diensten waar u mogelijk gebruik van kunt maken. Mocht het aan de orde zijn dan mag u zelf een keuze maken uit één van de gecontracteerde aanbieders. Vergelijk een aantal aanbieders en kies de aanbieder waarvan u denkt ze bij u past. Dit zou zo maar ZorgPlus kunnen zijn.
ZorgPlus is immers gespecialiseerd in alle vormen van huishoudelijke zorg. Zodra de indicatie bij ZorgPlus binnen is wordt een huisbezoek ingepland waarin uw wensen besproken worden. Kort daarna zal de hulp opgestart worden. Wij streven ernaar om bij u een (geschoolde) vaste hulp op een vaste dag en tijd in te plannen. Dit geeft rust en zekerheid. Voor meer informatie over onze huishoudelijke zorg mag u ZorgPlus ook bellen op nummer 0316-532319. We vertellen u graag wat de mogelijkheden zijn. U bent bijvoorbeeld ook welkom als u een WLZ indicatie heeft.
Krijg ik ook huishoudelijke hulp op feestdagen?
Omdat het belang van onze medewerkers in hoog vaandel staat, wordt er dan ook niet gewerkt op feestdagen. Zo kunnen onze medewerkers weer even opladen, om vervolgens met goede moed bij u aan de slag te gaan. Wel is het mogelijk om met uw hulp wellicht af te spreken om op een andere dag of tijd te komen.
Wat voor een soort hulp krijg ik?
Wij proberen altijd een hulp in te plannen die aan uw wensen kan voldoen. Al onze hulpen krijgen een cursus aangeboden, zodat zij over de basiskennis beschikken, en u zich hier geen zorgen over hoeft te maken. Mocht het toch niet klikken? Geen probleem, dan gaan wij kijken naar een oplossing voor u!
Hoe gaat ZorgPlus om met vakanties en ziekte van medewerkers?
Wanneer uw hulp zijn of haar welverdiende vakantie heeft proberen wij voor u een vervangende hulp te regelen. Omdat wij een zo eerlijk mogelijk verhaal willen vertellen, zijn we ook zo eerlijk om te zeggen dat het niet altijd mogelijk is om een vervangende hulp te regelen. Dit i.v.m. het personeelstekort. Dit neemt uiteraard niet weg dat wij ons uiterste best voor u gaan doen om een vervangende hulp te regelen.
Wat doet ZorgPlus om goede medewerkers te werven?
Bij ZorgPlus leggen we veel focus op het werven en behouden van collega’s. Wij maken gebruik van zowel Sociale-Media als fysieke reclame. Om de kwaliteit van deze nieuwe collega’s te waarborgen, kunnen zij meelopen met andere collega’s, worden zij juist ingelicht én kunnen zij een cursus volgen.
Ik zit nu bij een andere hulporganisatie maar ik wil graag hulp van ZorgPlus, is dit mogelijk?
Stel u zelf de vraag waarom u over wilt stappen. Bent u niet tevreden over (de diensten van) uw huidige aanbieder bespreek uw probleem dan met hen en probeer hier samen uit te komen. Dit werkt vaak het snelst en met een goed resultaat. Want overal (ook bij ZorgPlus) waar gewerkt wordt gaan soms dingen mis. De kunst is om dit naar tevredenheid op te lossen voor alle partijen. Bent u er na voorgenoemde acties écht van overtuigd dat u over wilt stappen dan kunt u dit aangeven bij uw contactpersoon (WMO consulent) van uw gemeente. De indicatie zal dan overgezet worden naar ZorgPlus. Zodra de indicatie bij ons binnen is dan wordt een huisbezoek ingepland en zullen uw wensen besproken worden waarna de hulp opgestart zal worden.
Wat moet ik doen als ik mijn toegewezen indicatie wil aanpassen?
Heeft u nu huishoudelijke ondersteuning maar is deze hulp te veel of te weinig dan kunt u dit aangeven bij uw gemeente (WMO consulent) of zorgverzekeraar. Als u te veel tijd/hulp krijgt dan kan de WMO consulent van uw gemeente dit aanpassen. Krijgt u (uw hulp) echter te weinig tijd om alle noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren dan zal een WMO consulent beoordelen of uw vraag om meer tijd/hulp te krijgen terecht is. U kunt hierbij wel de vraag verwachten of mantelzorgers en/of familieleden kunnen bijdragen in uw zorgbehoefte. Hierdoor kunnen meer cliënten geholpen worden. De WMO consulent kan wanneer hij/zij dit nodig acht de uren op uw indicatie uitbreiden. Zodra de nieuwe indicatie met een hoger of lager urenaantal bij ons binnen is dan zal uw hulp meer of minder uren bij u worden ingepland. U krijgt na een aanpassing van uw indicatie bericht van uw gemeente.
Wanneer is ZorgPlus bereikbaar?
ZorgPlus is van 08:00 tot 17:00 van maandag tot vrijdag bereikbaar om al uw vragen te beantwoorden en eventuele onduidelijkheden weg te nemen.
Wat zijn de werkzaamheden die een huishoudelijke hulp uitvoert?
Afhankelijk van uw gemeente kan het zo zijn dat bepaalde werkzaamheden zijn uitgesloten om te mogen doen. In de basis wordt u geholpen met de zwaardere huishoudelijke werkzaamheden. Dit zijn werkzaamheden als: Stofzuigen, bed opmaken en/of verschonen, stofvrij maken, afwassen, schoonmaken van sanitair en keuken, dweilen, ramen wassen aan de binnenkant en bijvoorbeeld het opruimen van de was. Wij zeggen altijd: “In overleg met de hulp is er veel mogelijk”.
Hoe waarborgen jullie de kwaliteit van jullie medewerkers?
Tijdens het sollicitatieproces wordt er al rekening gehouden met de kwaliteit van het huishoudelijke werk, wat de hulp moet kunnen leveren. Daarnaast informeren wij onze hulpen zo goed mogelijk en staan wij ze bij zoveel we kunnen. Ook bieden wij een cursus aan, zodat wij de kwaliteit die wij nastreven kunnen waarborgen.
Hieronder staat een lijst met vragen over werken bij ons. Al zin om ons team te versterken? Solliciteer direct!
Hoe ziet het sollicitatieproces eruit?
Solliciteren kan hier. Wanneer je solliciteert zien wij jouw sollicitatie binnenkomen. Dit maakt ons erg blij, wij zien jou namelijk graag als collega! We zullen zo snel mogelijk contact opnemen, om een afspraak in te plannen. Tijdens dit gesprek maken wij kennis met jou, en maak jij kennis met ZorgPlus. We zullen we vertellen wat we doen, wie we zijn én waarom wij onszelf een eerlijke werkgever vinden. Mochten we na dit gesprek allebei enthousiast zijn, dan verwelkomen wij jouw graag als nieuwe collega, en kan je werken op de dagen dat het jouw uitkomt!
Waarom zou ik ervoor kiezen om te werken bij ZorgPlus?
We kunnen goed begrijpen dat je denkt “Waarom ZorgPlus als werkgever”, dit lichten we dan ook graag toe. ZorgPlus is een platte organisatie waarbij we graag werken met korte lijnen, duidelijk afspraken, waarbij iedereen hetzelfde wordt behandeld en geen mooie verhalen. Jij geeft zelf aan wanneer jij kan werken, maar ook wanneer je liever niet werkt. Op deze manier is het voor jou mogelijk om dit werk makkelijk te combineren met jouw privesituatie. Voor ons is het belangrijk dat jij het naar je zin hebt en dat jij lekker in je vel zit!
Wat verdien ik bij ZorgPlus?
Bij ZorgPlus begin je met een salaris van €14,06. Hierboven op ontvang je ook nog de volgende vergoedingen:
Wat zijn de werktijden?
Bij ZorgPlus is het mogelijk om te werken wanneer het jouw uitkomt. De basis werktijden zijn van maandag tot vrijdag, van 08:00 – 17:00 en op zaterdag van 08:00 – 13:00. Binnen deze tijden kan jij aangeven wanneer jij wilt werken. Wij werken niet op zondagen, en niet op feestdagen.
Is het goed te combineren met mijn privé situatie?
Als jij lekker in je vel zit, dan kom je ook vrolijker bij je cliënten aan. Wij vinden het dus erg belangrijk dat onze collega’s zich goed voelen. Omdat wij dit nastreven en het mogelijk is om zelf te bepalen wanneer je wilt werken, is het erg goed te combineren met de privé situatie.
Ik wil graag solliciteren waar kan dit?
Wil je onze collega worden? Helemaal super, wij kijken ernaar uit om je als collega te ontvangen! Solliciteren kan hier.
Kan ik in mijn eigen omgeving werken?
Wanneer wij werkzaam zijn in jouw woonplaats kan je gewoon werken in je eigen omgeving. Zo hoef je niet onnodig lang te reizen. Benieuwd of wij ook in jouw omgeving hulp leveren? Kijk dan even hier.